سه ایده اصلی در ذهن داشتم که پروژه بر اساس آنها شکل گرفت: اول ، عدم امکان درک تاریخ برلین بدون درک سهم بزرگ فرهنگی ، اقتصادی ، معنوی ، شهروندان یهودی برلین. دوم ، ضرورت بیان اثر جسمی و روحی هالوکاست در خاطره شهر. سوم ، از میان به رسمیت شناختن هالوکاست و سهم یهودیان در برلین، تاریخ اروپا و برلین استخراج میشود. نام رسمی این پروژه موزه یهود است اما من اسم آنرا “بین خطوط “نامیدم .این کار را برای این کردم که این پروژه بین دو نوع خط یعنی مفهوم اثر و سازماندهی و ارتباط در جریان است .یکی از این خطوط یک خط صاف است ، اما به تکه های زیادی تقسیم شد. دیگری یک خط شکسته است اما به طور عجیبی ادامه پیدا کرد. در آن زمان درسایت واقعی پروژه من همواره یک رابطه نامرئی را احساس میکردم یک رابطه خویشاوندی بین آلمانی ها و یهودیان در برلینیک المان ربط دهنده که از شرق به غرب حرکت کرده است و این رابطه را به وجودآورده بود. ساختمان بخش الحاقی یهودی به موزه برلین ۱۹۹۹-۲۰۰۱ ستاره داوود ریچارد جنکز تبعید یهودیان نمایی از فضای دید خاطره موزه تحلیل پلانها
|
کلمات کلیدی مرتبط: سه ایده اصلی در ذهن داشتم که پروژه بر اساس آنها شکل گرفت: ,اول ، عدم امکان درک تاریخ برلین بدون درک سهم بزرگ فرهنگی ، اقتصادی ، معنوی ، شهروندان یهودی برلین. ,دوم ، ضرورت بیان اثر جسمی و روحی هالوکاست در خاطره شهر. ,سوم ، از میان به رسمیت شناختن هالوکاست و سهم یهودیان در برلین، تاریخ اروپا و برلی, |
|